top of page

Vzdělání

DSC_5534 (1).jpg

Počátek

Naše profesní cesta začala studiem fyzioterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy, která nám poskytla pevný základ a porozumění fungování lidského těla. Zároveň jsme získali hluboké znalosti v rámci neurologie a mohli se prakticky naučit principy mnoha fyzioterapeutických metod a technik. V obou těchto oblastech byla naše fakulta výjimečná. 

Navazující studium

Následně naše kroky vedli na magisterské studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu. Dva roky studia zásadně rozvinuly naše schopnosti v rámci diagnostiky pohybových obtíží a podpořily vztah k fyzioterapii ve sportu. 

Celoživotní vzdělávání

Po ukončení studia jsme systematicky pokračovali v dalším profesním růstu a pravidelně se účastnili specializovaných kurzů se zaměřením na zahraniční koncepty. Tyto přístupy obohatily náš repertoár a rozšířily možnosti terapeutické práce.

Příklady absolvovaných kurzů

01    Mulligan Concept

06   Koordinačně zátěžová kinezioterapie 

02   Fascial manipulation (Stecco)

07   Manuální medicína u dysfunkcí čelistního kloubu

03   Dry needling (DGSA)

08   Viscerovertebrální vztahy se zaměřením na GERD

04   Viscerální manipulace (dle Barrala)

09   Mobilizace v kontextu svalových řetězců 

05   MFK metoda

10    Podoskop - vyšetření a klinická interpretace

Kromě postgraduálních kurzů pracujeme i s vybranými metodickými přístupy, které byly součástí našeho vysokoškolského vzdělání. Nevyužíváme je jako ucelené systémy, ale pokud je to dle charakteru obtíží klinicky vhodné, využíváme prvky a principy DNS, McKenzie, SM systém, Spiraldynamik nebo například mobilizace dle Mojžíšové.

Praxe učitelem

V průběhu let díky práci s klienty jsme si začali stále více uvědomovat, že nejde primárně o množství absolvovaných kurzů, ale o jejich smysluplné použití. Účinnost terapie a schopnost lidem pomoci je hodně  ovlivněna i tím, jak terapeut dokáže naslouchat, interpretovat a komunikovat nebo jednoduše zda má svoji práci stále rád a má na ni dostatek energie. Tyto zjištění se snažíme aplikovat do našeho přístupu.

bottom of page